Niinkuin säistä olette huomanneet, olen kesälomalla.  Tänään on jo kolmas päivä lomaa ja aurinkoa on riittänyt. Kaksi ja puoli viikkoa vielä jäljellä. 

Koirille minun lomani tarkoittaa enemmän aikaa treenata. Nyt, kun muut (olisin minäkin halunnut) valmistautuvat SM-tokoon, on yhteistreenejäkin ollut tarjolla ihan mukavasti. Minä olen kuokkinut ja häiriköinyt vähän kaikissa.  Boubie on saanut treenata enemmän, koska liikun treeneihin edelleen polkupyörällä. Tempokin pääsi onneksi sunnuntaina Team Vullukan treeneihin ja kivaa oli. Boubie harjoittelee kovasti avoimen luokan liikkeitä ja treenaaminen kummasti auttaa. Tempon kompastuskivinä edelleenkin ruutu ja ohjattu nouto. Koira, jonka pitäisi osata suunnat, lähtee oikealle kun näytän vasemmalle ja päinvastoin. 

Tänään pääsimme pitkästä aikaa treenaamaan myös noutohommia ja jopa riistalla. Vähän jänskätti, mutta hyvin meni! Riistana oli variksia, lokkeja ja pari vesilintua (olen aika huono näissä, mutta yksi oli ainakin sorsa...). Yllättäen vesilinnut tuli tosi nätisti, mutta pari varista koki hieman kovemman käsittelyn. Tosin sitten hakuruudun viimeinen varis tuli todella kauniilla otteella. Tein myös pari linjalle lähetystä, maalle ja veteen. Boubie joutui odottamaan omaa vuoroaan parin koiran ajan, kun en uskaltanut sitä heti päästää lintujen kanssa tekemisiin. Olisi luullut, että se siinä puuhun kiinnitettynä olisi kuumentunut ja linnut rikkoutuneet, mutta en usko sillä olleen vaikutusta.

Treenit sujuivat jopa niin hyvin, että nyt on taippareihin ilmoittauduttu.  Jos kerran treenaa, niin niinhän voi tehdä, eikö??